İrlanda merkezli düşük tarifeli hava yolu şirketi Ryanair, İspanya Sosyal Haklar, Tüketim ve 2030 Ajandası Bakanı Pablo Bustinduy’u “palyaço” gibi gösteren bir kampanya başlattı.
Ryanair Üst Yöneticisi (CEO) Michael O’Leary’nin tanıttığı kampanya reklamında, “Palyaço fiyatları yükseltmeden çılgın fiyatlarla yerinizi ayırtın” sloganıyla İspanyol Bakan Bustinduy, palyaço kılığıyla görsel olarak kullanıldı.
Easyjet, Vueling, Volotea, Norweigan ve Ryanair’i etkileyen, uçaktaki el bagajları için yolculardan ücret alan hava yolu şirketlerine ceza kesilmesi yönünde karar çıkartan İspanyol Bakan’ı “komünist deli” ve “palyaço” olarak tanımlayan O’Leary, bu cezanın Avrupa Birliği (AB) yönetmenliğine aykırı olduğunu, Bakan Bustinduy tarafından icat edildiğini ve geri çekilmesi gerektiğini iddia etti.
Cezaya karşı AB nezdinde gerekli hukuki mücadeleyi sürdürdüklerini ve açılan davayı kazanacaklarını öne süren Ryanair CEO’su, İspanyol Bakan’a “Bizim tarifemizi beğenmeyenler, Bustinduy’un saldıramadığı İberia (İspanya hava yolu şirketi) ile uçsun” diye konuştu.
O’Leary, Ryanair olarak 2024’te İspanya’ya 60 milyon yolcu taşıdıklarını ve ucuz tarifeleri sayesinde bu kişilerin toplamda 300 milyon Euro’luk tasarruf ettiklerini savundu.
BUSTİNDUY: TÜKETİCİ HAKLARINI SAVUNMAYA DEVAM EDECEĞİM
Ryanair’in kampanyasında palyaço olarak gösterilen Bakan Bustinduy ise Senato’daki bir oturumun ardından gazetecilerin konuyla ilgili sorusuna şu cevabı verdi:
“Herhangi bir yabancı milyonerin tuhaflıklarına ortak olmak benim tarzım değil. Tek taraflı yapılmış hiçbir hakaret, iftira ve terbiyesizlik açıkçası beni rahatsız etmiyor. Beni rahatsız eden Ryanair’in İspanyol tüketicilere nasıl davrandığıdır ve bakan olarak tüketici haklarını savunmak olan hedefimden asla uzaklaşmayacağım.”
(ANADOLU AJANSI)
More Stories
İmamoğlu’ndan ön seçim adaylığı açıklaması: Önümüzdeki hafta yol haritamız belli olur, Mansur Bey’in farklı bir bakışı var
Beypazarı’nda İstişare Toplantısı
AKOM: İstanbul’da alarm durumu sona erdi, buzlanmaya dikkat